NURBS - Blender?

so, ich bin etwas weiter gekommen und auch fündig geworden.

https://de.wikipedia.org/wiki/Rhinoceros_3D.

https://www.rgb-labs.com/blender-162-bezier-nurbs-curves-pfade/

To Convert a Mesh Object Into a NURBS Surface

Click Modeling tab > Surface panel > Convert to Surface.
Select a mesh object and press Enter. The object is converted to a procedural surface.
Click Modeling tab > Surface panel > Convert to NURBS .
Click the surface object to convert it to a NURBS surface.


The steps to convert:

Export from Blender in OBJ.
Convert from OBJ to VRML1, with Meshconv 48. **
Start FreeShip 41, and import the VRML1.
Export the file to IGES (NURBS).
Start gCAD 13 and then open IGES file and export it, to IGES or other formats NURBS, Moi3d 14 does not open the file exported by FreeShip 41.
** Meshconv usage: meshconv -c wrl -vrmlver 1 blender-file.obj

meshconv -c wrl -vrmlver 1 claus.stl
Datei in vrml Ver1 aus stl umgewandelt
=>Virtual Reality Modeling Language (VRML)

So habe ich meine Datei in eine VRML-Datei umgewandelt, was aber scheinbar noch keine richtige NURBS-Datei ist.

Das einzige richtige Programm scheint Rhino zu sein:

So meine Frage: Kennt jemand Rhino oder hat sogar eine Lizenz ?

LG Claus

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